Nya vecka, nya tag

Då var ännu en måndag gjord! Hatar måndag mer än något annat, riktigt tråkig dag helt enket..! Jobbade till 17.00 sen bäddade jag ner mig i sänge för att få mitt magont att gå över och det gav med sig runt 19.00. Låg så skönt i sängen och småfrös, hade kunnat legat där hela kvällen framför SATC men inte fasiken blir man smal av det. Det var bara att pina sig iväg till gymmet i hagelvädret som var och köra på.
Tror bestämt att jag fått benhinneinflammation så klarade endast 10 minuter på löpbandet och fick istället köra 15 minuter step. Mådde bra men hade lite småont i mina benhinnor Och gick därefter in till minigymmet och körde armar och mage. Körde biceps och triceps 15x8 på alla övningar och började tillslut bli småyr. La ner hantlarna och började köra mage istället på en bänk, klarade tio situps och blev ännu yrare men fortsatte. Tillslut gick det inte längre och började köra på en maskin istället och då kom akutillamående, var så jäkla nära på att kräkas..! Men jag lyckades hålla det inne men gick hem med en gång, så blev ett kort pass på bara 50 minuter. Undrar fortfarande varför jag blev dålig för körde inte så hårt och har ätit ordentligt idag. Ett olöst mysterium..!

När jag kom hem ställde jag mig och lagade mat, fick bli kycklingwok! Blev riktigt gott också och receptet hittar ni under!
Sen satte jag mig med mitt schema och skrev in i almenackan och räknade ut hur det faller sig den 16,17,18 maj, 2 juni och 12 juli då jag behöver vara ledig. Ser väl lite sådär ut men hoppas jag får ledigt! :)

Imorgon är det jobb 8-17 sen träning med Angelica!


Kycklingwok;
2 kycklingfiléer (skär i tärningar)
1 morot (strimla)
1/2 gul lök (strimla)
6 små champinjoner (dela)
1/2 röd chili (finhacka)
1 vitlöksklyfta (pressa)
1 tsk samba oelek
Salt & peppar
1/2 krm curry

Stek kycklingen nästan klar i olja, blanda i allt de andra och småfräs på låg temperatur. Häll på en skvätt grädde för att det inte ska bli så torrt! Salta och peppra efter smak och häll på curryn. Paprika är säkert jättegott i men hade ingen hemma. :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0