1 kg lättare!

Tjohoo, trodde inte det var sant när jag vägde mig imorses! Jag blev så jäkla glad att jag hoppade omkring och sprang in till Robin och ropa; JAG HAR GÅTT NER ETT KILO TILL!! :D Alltså är min nuvarande vikt 80,5 kg! Har tappat 6,1 kg på 4 veckor, helt otroligt! Nu är inte mitt delmål långt borta!
Måste tillägga att jag blev otroligt glad när jag såg hur många som kikat in på min blogg senaste dygnet. Det gör att jag blir ännu mer motiverad att skriva och tipsa. Är det något ni undrar över eller vill tipsa om något kommentra gärna eller bara vill lämna ett spår! Här är alla välkomna och ingen behöver inte känns sig utstött.
Idag blev det ett fokus på benen och kondition på gymmet. Löpning, cykling, rodd och trappmaskin. Var som jelly i benen när jag var klar! Sen solade vi en stund och sen begav vi oss hemåt.
Därefter har jag handlat färska räkor och hämtat ut mina nya träningkläder, väska och vattenflaksa. Så ikväll blir det räksallad med aioli till kvällsmat.
Tillbaka till gårdagens inlägg. När jag väl bestämde mig för det här ville jag ha tips på träning, maträtter och allt därtill och gärna följa en blogg. Jag vill se bilder på före och efter, jag vill veta startvikt, målvikt, jag vill se bilder på maträtterna och veta hur långt tid det tagit för "bloggpersonerna". Men eftersom det inte fanns någon blogg som hade allt detta så tänkte jag starta en egen blogg och förhoppningsvis kunna hjälpa andra.
Så i den här bloggen kommer ni få följa mig, mitt liv och min väg till att bli smal. Jag kommer tipsa och göra allt som står ovanför och ska försöka blogga så ofta jag kan. Kan berätta att jag försökte bloga från min iphone men min blogg app vill inte publicera inläggen, vilket är skittråkigt.
Men mitt första och bästa tips är till er som har Iphone. Ta hem appen som heter ShapeUp (den är gratis) och skriv in din vikt, längd och din målvikt. Där tar appen fram hur mycket kalorier du behöver inta per dag och på hur många veckor du kan nå ditt mål. Det är mest tack vare den appen jag gått ner i vikt och jag använder den varje dag.
Jag kommer försöka ge er en daglig rapport på vad jag äter, hur mycket och hur ofta. Träningstipsen kommer variera då jag själv gillar variation. Jag vill mixa långpromenader, med gym/pass tillsammans med löpning. Min tanke är att först försöka bli smal och sen bygga upp muskler och inte tvärt om. Mitt mål är inte att bli större (muskulösare), vilket kan hända, utan att bli fint smal och sen träna upp och få snygga synliga muskler.
Kommer alldeles strax lägga upp information om mig med vikt, mått, måltider osv. Före och efter bilder tas i helgen! :)
Jag och fina Emelie på midsommar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0