Aubergingratäng

Godkväll kära läsare!
Idag blev träningen utesluten då min bästa vän Elin är hemma och hälsar på! Vi har pratat massa och fikat, jättemysigt har det varit!
Vid 20.00 åkte hon hem och jag ställde mig i köket för att laga kvällsmat, auberginegratäng med köttfärs och det blev så gott! Det godaste jag ätit på riktigt länge, rekommenderar den starkt! :)

Auberginegratäng med köttfärs;
1 aubergine
500 g köttfärs
Salt
Cayennepeppar
Vitlökskrydda
Chilikrydda
1 chili
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
Ca 5 dl matlagningsgrädde


Stek köttfärsen, krydda med salt, chilikrydda, cayennepeppar, vitlökskrydda, och lägg sedan i den hackade chilin och blanda runt. Skiva auberginen i tunna skivor och skiva löken i halvmånar. Lägg köttfärsen i botten på formen, strö över löken jämt och fint, pressa två vitlöksklyftor på detta och lägg sedan över auberginen som ett lock. Salta och peppra lite på auberginen om du vill och häll sedan över grädden!
Ställ in den i mitten på ugnen i cirka 225 grader tills löken nästan är mjuk. Ta och lägg på lite riven ost om du vill ha! Och sedan in i ugnen igen tills osten fått lite färg.

Hoppas det smakar och att ni lyckas! Lovar att det är jättegott!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0